ЛСВ консультант - 7QCT - Діаграма Ішикава
HyperLink
GooglePlay  Facebook  VKontakte  LinkedIn  YouTube  Rutube  Twitter
 
укр | рус

Частину функцій вимкнено.
Вхід   Реєстрація


GooglePlay  Facebook  VKontakte  LinkedIn  YouTube  Rutube  Twitter

LEAN PRODUCTION – ОЩАДЛИВЕ ВИРОБНИЦТВО

7QCT - сім інструментів контролю якості
 
Причинно-наслідкові діаграми

Причинно-наслідкові діаграми (діаграми Ішикава) призначені для графічного відображення зв’язків між досліджуваним результатом та причинами, що його сформували. Зважаючи на зовнішні вигляд причинно-наслідкових діаграм, їх часто називають «риб’ячий скелет», або просто «риба».

Застосування причинно-наслідкових діаграм дозволяє проводити комплексний багатофакторний аналіз будь-яких проблем із залученням усіх категорій персоналу. Робота з діаграмами не потребує розрахунків та базується на логіці досліджуваної проблеми. В принципі, причинно-наслідкові діаграми є графічною реалізацією методу «5 чому?», проте саме графічне рішення значно полегшує процес міркувань, дозволяючи брати у них участь людям із різним рівнем освіти та здібностей щодо абстрактного мислення. Процес міркувань та взаємозв’язок аналізованих факторів буквально видно, оскільки вони схематично відображаються у діаграмі.

Припустимо, що у нас є проблема із використанням вимірювального інструменту загального користування. Задаємо собі запитання: «Чому проблема виникає?». Відповідей може бути декілька, наприклад – через недоліки у системі зберігання, стан самого інструменту, хибні дії персоналу та недосконалий менеджмент. Кожна з цих відповідей дає напрямок, проте, не остаточною. Це так звані причини 1-го рівня.

Продовжуємо розмірковувати: «Чому є проблема із системою зберігання?». Тому, що: у нас три різних комори, не визначені точні місця зберігання, у коморах тіснота, погано видно, одні інструменти закривають інші, немає маркувань. Це причини 2-го рівня. У нашому випадку вони являють собою реальні організаційні проблеми, які мають бути вирішені.

Чому згадується метод «5 чому?», тому, що до п’яти запитань «чому» виявляють реальні організаційні та технічні проблеми, що потребують вирішення.

Діаграма складається у процесі обговорення. Оскільки процес побудови діаграми видно, усі учасники обговорення завжди розуміють, що відбувається, та більш активно співпрацюють.

До факторів першого рівня, що формують переважну більшість виробничих та організаційних проблем, відносять: 1) персонал; 2) устаткування; 3) Технологію ат 4) матеріали. Тому роботу із причинно-наслідковими діаграмами простіше починати із стандартної заготовки з чотирма типовими факторами першого рівня.

Хочете дізнатись більше?
Візьміть участь у нашому семінарі чи практикумі, або замовте ЛСВ консультацію

< Назад                                                                                                                           Далі >   

ПОДІЛИТИСЯ  FB  VK  IN  TW
Тут є тисячі норм часу, виробітку, обслуговування чи чисельності на різні види робіт, для різних професій і посад. Вони взяті зі збірників норм, які офіційно видані та рекомендовані до застосування.
 
Тут можна замовити паперові копії численних збірників норм або кваліфікаційних довідників. Текст або числа на сайті - це добре, але часом потрібний і сам документ. Саме для цього тут і створено такий розділ.
 
Тут ви знайдете класифікатори професій та усі випуски ДКХП, ЕТКС, КСДС. Також у цьому розділі десятки тисяч посадових інструкцій для керівників, фахівців, службовців та робітників.
 
Оцінювати персонал завжди клопітно. У цьому розділі можна в автоматизованому режимі оцінити компетенції працівників, провести грейдування персоналу. Ви просто вибираєте підходящий варіант, а все інше робить сайт.
 
Про ощадливе виробництво написано багато книжок, але із практикою впровадження завжди складності. Тут не лише інформація, а й автоматизоване вирішення найважливіших завдань TPM та 7QCT.
Контакти: пошт@, тел. +38 (067) 664-92-42, Skype   Viber   WhatsApp   Telegram © Лучанінов С.В., 2013
     Версія від 25.09.2023